Thursday, April 23, 2009

DuGaaN...

hmmm....byk btl dugaan y menimpa aku kebelakangan nih...leh dikatakan setiap hr...da ja y baru...b'silih ganti...dlu aku still leh hepi2...ceria...w/pn time 2 aku da prob...xpnh nmpk cm aku da prob...tp skrg..aku dh xleh menipu diri aku sndri...cm sorg sahabat aku ckp...y aku pggl dia cikgu...aku pura2 hepi...hepikan org len tp hakikatnya aku sndri tgh sakit...sedih...b'serabut serabai...tp...aku pndam ja...seolah2 aku nih insan y plg hepi n xpnh da prob...tp mn da org xda prob...bdk2 pn leh pkir 2...

aku dh letih la cmni...smpai bla aku leh sbaq...aku pn xtau...ssh btoi nk phm ati org...aku tau org pn ssh nk phm ati aku...tp y aku xphm 2...sbb pa da ja y xpuas ati ngan aku...aku dh ckp elok2...xkn nk suh aku b'kasaq kot...aku xmo la dndam2 nih...aku xmo smpn dlm ati...xmo gaduh2...xmo dndam2...tp kdg2 org y pksa aku bt cm2...tnpa kerelaan aku sndri...so...wut should i do..??aku pndam aku y sakit..seboleh2nya aku nk jga ati org sekeliling aku..cuma mgkin cara aku y slh...aku xpndai nk amik ati org sekeliling aku cmna...smpai aku rsa cm nk jerit biar pa y aku rsa 2 dibwk trbang ngan angin2 y da...rsa nk nangis...biarlah suma 2 ilang kuar ngan air mata...

kdg2 aku rsa...ati aku btl2 tawar...fed up suma da...aku da cita2 aku sndri...cara aku sndri...bknnya aku nk eksyen kamen xmo dgr pndangan org2 lama...tp ntahla..ssh btoi nk ckp...kdg2 aku rsa lg..bg la masa cpt b'lalu...aku dh pnt sgt2...dh pnt nk hadapi suma nih...astaghfirullah....kuatkn hatiku ya Allah...berikanlah aku petunjuk...aku dh nekad...aku xmo 2gu smpai keja2 aku settle...aku nk settlekn jgk 1 bnda nih...hrp2nya...aku dpt keputusannya nnt...aku xnk sia2kn idup aku...aku tau aku muda lg...blajaq pn xabih lg...tp keadaan y mndesak aku utk bt keputusan pntg dlm idup aku....


"ya Allah...berikanlah aku kekuatan...tabahkan hatiku...berikanlah petunjuk padaku...sesungguhnya hanya Engkaulah maha mengetahui segalanya yang terbaik untukku dan hanya pada-Mu aku berserah...amiinnn..."

4 comments:

Anonymous said...

sabar ya my dear fren...
sy faham situasi tu...

aKu & oKtObEr said...

insya-Allah...
mekasih ya cikgu =)

Anonymous said...

u r welcome..
so..jgn cedih3 lg... kita teruskan perjuangan cewah..
patriotik... menentang nafsu yg slama ni mnjadi musuh utama... syaitan pn musuh jg.. sbb dia bsubahat ngn nafsu..ish3.. xapa.. tewaskan mereka hihihihi

aKu & oKtObEr said...

ayuh...!!!
kita b'perang....ngeh3...
cpt2...nyanyi lagu gerak khas..huhu